9 Mart 2009

Ağaçların sertlik dereceleri

wood-carving-tool-480

8 Mart Pazar günü düzenlediğimiz ahşap oymacılığı kursunda, Demir Hoca, birtakım ağaçların sertlik derecelerini kursiyerlerle paylaştı.

Demir hocanın belirttiğine göre, genellikle ahşap oymacılığında kullanılan ağaçların en yumuşağından en serti şöyle sıralanıyor:

EN YUMUŞAK AĞAÇ TİPLERİ

Limon Ağacı Kavak Söğüt
 
 

ORTA SERTLİKTEKİ AĞAÇ TİPLERİ

Paduk

Gül Ağacı

Kestane Ağacı

Ihlamur Ağacı

Dut Ağacı

Ladin

Kelebek Ağacı

Maun Ağacı

Erik Ağacı

 

ÇOK SERT AĞAÇ TİPLERİ

Abanoz Ceviz Ağacı Şimşir Ağacı Dışbudak Ağacı Kayın (Gürgen) Meşe Ağacı Ardıç

4 yorum :

Adsız dedi ki...

yararlı bir bilgi teşekkürler

TuNCeR dedi ki...

oymacılık kucuk yaşlardan beri ilgimi çekmiştir. En çok vakit buldugum dönem askerlik zamanıydı :) şimdi ise işyerınde boş zamanlarımda bile ugrasabiliyorum elimin altında bistüri zımpara .. bilgi için çok teşekkürler..

Unknown dedi ki...

Kolay gelsin kavak ağaçindan neler yapabilirim

coşkun ayvaz dedi ki...

Mrh ben agaçala ugraşmayı cok sevıyorum ve ınternet uzerınden 12 lı set ufak agızlı oyma bıçagı aldım ama evde kılım vardı ve onun üzerındekı desenı kopya kagıdıyle alıp tahta ya çızdım ve duzbır şekılde labıret gıbı çıkardım ama oymayla bır bılgıye sahıp degılım ve bana önerecegınız yumaşak agac hangisi olabılır ben sevıyorum agaçla ugraşmayı ve sadece elektırıklı makınaları nasıl kullanıldıgını ögrenmek ıçın bıraz marongozda çalıştım ve evıme kanepe koltuk alacaktım ve evıme çogunlukla açamdan evde bulunması gereken hemen hemen cogu magzemeyı çamdan yaptım eve gırdıgım an o çam kokusunu aldıgım an kendıme gelıyorum hani nıkotın bagımlısı olurya içmeyınce duramaz ahşapta benim yaşam tarzım çok uzattım bılıyorum ama agaçları ogrenmem gerekır eksık bır bılgım olabılır yardımınıza ıhtıyacım var tşk

Yorum Gönder

Sitede Ara:

Özel Arama

İletişim

Her türlü öneri, istek, şikayet veya diğer konuları iletişim sayfamıza: http://ahsapiletisim.blogspot.com ' a yazınız. Yazılarınız bizim için önemlidir.

Ahşap Oymacılığı Arşivi

İzleyiciler

  © Ahşap Oymacılığı Ali Uğur ŞİMŞEK Reklam ve E-satış önerileriniz için tıklayınız 2009-2013

YUKARI